Przejdź do głównej zawartości

Klasa 1-3

Pierwszy etap kształcenia odbywa się w zintegrowanej grupie edukacyjnej obejmującej klasy 1-3. W Szkole Podstawowej w ramach Collegium Gostynianum od r. szkolnego 2024/25 funkcjonuja dwie grupy dzieci z klas 1-3: jedna w budynku im. Jana Pawła II przy parafii św. Maksymiliana, przy ul. Droga Męczenników Majdanka 27, druga na Czechowie przy ul. Kaprysowej 2). Grupa dzieci z klas 1-3, prowadzona przez wychowawcę oraz nauczyciela wspomagającego, liczy nie więcej niż 18 uczniów. Większość uczniów w tym wieku znajduje się pod względem rozwoju poznawczego na poziomie operacji konkretnych (wg Jeana Piageta). W związku z tym nauka odbywa się głównie poprzez działanie, wykonywanie zadań praktycznych, inscenizacje teatralne oraz wycieczki edukacyjne… CZYTAJ DALEJ

Klasy 4-5

Drugi etap kształcenia obejmuje klasy 4-5. Grupa uczniów tego etapu funkcjonuje w lokalu Collegium Gostynianum przy ul. Droga Męczenników Majdanka 17 (przy parafii św. Maksymiliana). W miarę zgłoszeń zainteresowanych rodziców planujemy utworzenie takiej grupy również na Czechowie w lokalu przy ul. Kaprysowej 2.

Wiek uczniów z klas 4-5 pod względem rozwojowym to etap przejściowy, podczas którego większość dzieci w swym rozwoju poznawczym (wg Jeana Piageta) przechodzi od poziomu operacji konkretnych do poziomu operacji formalnych. W związku z tym, zgodnie z potrzebami uczniów, w kształceniu wykorzystujemy zarówno warsztaty oraz zajęcia terenowe, jak i elementy samodzielnej pracy według uproszczonego Systemu Nauczania Symultanicznego, realizowanego w pełnym zakresie przez starszych uczniów naszych szkół…. CZYTAJ DALEJ

Klasy 6-8

Od klasy 6.  proces kształcenia realizowany jest już konsekwentnie w autorskim Systemie Nauczania Symultanicznego, zamiast mniej efektywnego tradycyjnego systemu klasowo-lekcyjnego. Nauczanie symultaniczne umożliwia realną indywidualizację pracy z uczniem. To nasz wewnętrzny poziom „gimnazjalny”. System ten funkcjonuje w klasach 6-8 szkoły podstawowej oraz w liceum. Pod względem poziomu rozwoju poznawczego uczniowie w tym wieku znajdują się na poziomie operacji formalnych (wg Jeana Piageta). W związku z tym wspomniany system kładzie nacisk na rozwój najważniejszych umiejętności umysłowych cechujących myślenie abstrakcyjne, takich jak: analiza, synteza, porównywanie, wnioskowanie, uogólnianie, abstrahowanie… CZYTAJ DALEJ